Navigation: top
25.11.2009

SataCom Oy asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset

SataCom Oy asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset

Syys-lokakuussa SataCom Oy teetti Innolink Research Oy:llä asiakastyytyväisyystutkimuksen. Tutkimus toteutettiin sähköpostikyselynä. Kohderyhmän muodostivat SataCom Oy:n asiakkaat, jotka poimittiin yrityksen asiakasrekisteristä.

 

Keskeiset tulokset

                      Vastanneista 61 prosenttia edustaa sopimusasiakkaita ja 39 prosenttia muita asiakkaita. 76 prosenttia vastanneista edustivat Poria ja 24 prosenttia Raumaa. Suurin osa vastanneista on ollut SataComin asiakkaana jo pitkään, sillä 37 prosentilla asiakassuhde oli kestänyt yli 10 vuotta ja 24 prosentilla 6 – 10 vuotta. 39 prosentilla asiakassuhde oli kestänyt viisi vuotta tai vähemmän.

                      Vastaajat ovat käyttäneet SataComin tuotteita ja palveluita melko kattavasti. Eniten on ostettu tietokoneita, näyttöjä ja palvelimia (80 % vastanneista), asennus- ja huoltopalvelua on käyttänyt 75 prosenttia vastanneista. Vastaajat ovat myös hyvin tietoisia SataComin tuote- ja palveluvalikoimasta, sillä 95 prosenttia vastanneista tietää, mitä tuotteita ja palveluita SataCom tarjoaa.

                      Suureen osaan vastanneista yhteydenpito on aktiivista, sillä noin 58 prosenttiin vastanneista ollaan yhteydessä vähintään noin kerran kuukaudessa tai useammin. 25 prosenttiin vastanneista ollaan yhteydessä muutamia kertoja vuodessa ja loppuihin tätä harvemmin. 95 prosenttia vastanneista arvioi yhteydenpitoa riittäväksi.

                      Yhteensä 53 prosenttia vastanneista arvioi SataCom Oy:n toiminnan kokonaisuutena parantuneen viimeisen kahden vuoden aikana hieman (37 %) tai selvästi (16 %). Sen sijaan 44 prosenttia arvioi toiminnan pysyneen ennallaan ja kolme prosenttia heikentyneen hieman.

                      64 prosenttia on jo suositellut SataCom Oy:tä kollegoilleen ja tuttavilleen. Lisäksi 24 prosenttia voisi suositella ja 12 prosenttia suosittelisi tietyin ehdoin/varauksin. Kukaan kyselyyn osallistuneista ei maininnut, että ei todennäköisesti suosittelisi yritystä.

                      SataCom Oy:n Innolink Excellence Score® (IES-arvo) on 94 %, mikä merkitsee sen olevan samantasoinen kuin Innolink Research Oy:n tietokannassa olevilla yrityksillä keskimäärin.

 

Saimme paljon arvokasta palautetta ja kehitysehdotuksia. Kyselyyn osallistuneiden kesken arvottiin iPod –soitin, joka on lähetetty voittajalle.

Kiitos kaikille kyselyymme osallistuneille!


« Takaisin

Navigation: top

Yhteys:


© 2016 Satacom Oy
Pori: Puh. 02 6306100, fax. 02 630 6120
fax. 02 630 6120
Rauma: Puh. 02 630 6140
Email: myynti (ät) satacom.fi
huolto (ät) satacom.fi

Toimipisteet »
Satacom
Jaa  Share in Twitter Share in Facebook Share in Facebook Share in Facebook